BEHEER

Licentie voor gebruikers


Hier volgen een paar veelgestelde vragen over de overstap van Autodesk naar een licentie die door benoemde gebruikers en Autodesk wordt gehost. Voor informatie over gegevensbeveiliging en privacy raadpleegt u Gegevensbeveiliging van gebruikerslicenties.

Gebruikersverificatie en autorisatie (FAQ's)

Hoe kan ik mijn software autoriseren?

Benoemde gebruikers melden zich aan met hun Autodesk-id of bedrijfs-ID (als eenmalige aanmelding is ingeschakeld) om hun identiteit te verifiëren en softwaregebruik te autoriseren.

Heb ik een internetverbinding nodig als ik het product voor de eerste keer start?

Ja. De licentieservice moet verbinding maken met internet wanneer u het product voor de eerste keer gebruikt om ervoor te zorgen dat u geautoriseerd bent.

Hoe vaak moet ik na mijn aanmelding opnieuw autoriseren?

Het product controleert elke keer dat u online bent of het product opnieuw wordt opgestart. Als het product open en actief blijft, wordt elke 24 uur gecontroleerd op autorisatie van de licentie. Dit bevestigt dat u nog steeds aan het product bent toegewezen, dat het abonnement nog steeds geldig is en dat de gegevens van de rapportage over het gebruik van de seats zijn vernieuwd.

Hoe vaak moet ik me aanmelden als ik online blijf terwijl het product is geopend?

Als u zich aanmeldt en online blijft terwijl het product is geopend, worden uw referenties in de cache elke dag automatisch vernieuwd.

Wat gebeurt er als ik geen internetverbinding heb terwijl het product is geopend?

Wanneer u toegang krijgt tot een licentie voor benoemde gebruikers die is inbegrepen in een abonnement met toegang voor één gebruiker, kunt u tot 30 dagen offline zijn zonder onderbreking. Wanneer u offline bent, worden de gebruiksgegevens niet geregistreerd voor gebruik die rapporteren.

Hoe weet ik of ik de limiet van 30 dagen bereikt?

U ontvangt gedurende de 30 dagen berichten in het product, zodat u kunt aangeven hoeveel dagen u nog offline kunt blijven. In de laatste drie dagen wordt een ander bericht weergegeven wanneer u de software start. Dit is een waarschuwing dat u nog geen drie dagen hebt om verbinding te maken met internet. Anders werkt het product niet meer.

Wat gebeurt er als ik op meerdere apparaten tegelijk ben aangemeld?

U kunt de software die bij uw abonnement is inbegrepen, op maximaal drie apparaten installeren met toegang voor één gebruiker, maar u kunt slechts één actieve sessie tegelijk uitvoeren. Meer dan één actieve, gelijktijdige sessie op verschillende apparaten is niet conform en wordt beschouwd als een schending van onze Gebruiksvoorwaarden.


Uitgangprotocollen

Named user licensing (licenties voor benoemde gebruikers) is afhankelijk van de identiteitsgegevens en licentieservices van Autodesk om gebruikers toegang te geven tot hun software. We streven ernaar de gevolgen voor klanten van serviceonderbreking of -prestaties te beperken door hoge beschikbaarheid (Engelstalig) te behouden.

 

Wat gebeurt er als ik de identiteitsservice niet kan bereiken vanwege een technisch probleem met Autodesk? 
Als de identiteitsdienst neer is en er geen geldig toegangsteken (dat tot één uur duurt) is, kunt u niet voor authentiek verklaren en tot het product toegang hebben.

 

Wat gebeurt er als ik de licentieservice niet kan bereiken vanwege een technische kwestie met Autodesk?

  • Als u het product voor de eerste vergunning start, ontvangt u een tijdelijke licentie die u maximaal vier uur kunt gebruiken. Als het probleem niet binnen vier uur is opgelost, krijgt u een andere tijdelijke licentie. Nadat de licentieservice weer in gebruik is, krijgt u automatisch uw licentie. 

  • Als u het product al hebt geopend, kunt u het product tot 24 uur blijven gebruiken. Als het probleem niet binnen 24 uur is opgelost, krijgt u een tijdelijke licentie. Nadat de licentieservice weer in gebruik is, krijgt u automatisch uw licentie.


Hulp nodig?

Vertel ons over uw probleem en vind de beste ondersteuningsoptie.