BEHEER

Veelgestelde vragen over gebruiksrapportage


Veelgestelde vragen

Hoe wordt het gebruik gedefinieerd?

Wanneer u een product start, wordt het gebruik gestart en geregistreerd. Het stopt als u het product sluit. Het gebruik wordt vermeld op basis van het aantal dagen dat een product wordt gebruikt. 

 

Sophie start AutoCAD bijvoorbeeld maandagavond om 19.00 uur op. Ze sluit AutoCAD dinsdag om 17.00 uur. Haar gebruik zal als één dag van gebruik op Maandag (als zij Flex tekenen gebruikt, zal zij slechts het tokentarief voor één dag worden gefactureerd). Het gebruik wordt niet meegeteld op dinsdag, omdat het product in minder dan 24 uur wordt gesloten. Als Sophie AutoCAD meermaals start tijdens die periode van 24 uur, wordt haar gebruik nog steeds alleen geteld in het Maandrapport. 

Wat gebeurt er als ik per ongeluk een product start? Is het gebruik nog steeds in de rapportage opgenomen?

Als u een product minder dan vijf minuten laat opstarten, wordt het niet meegeleverd in het dagelijkse gebruik en de aantallen gebruikers. Als u op Flex bent, zullen de tokens in rekening worden gebracht als 0 worden gemeld.  

Waarom wordt het gebruik van het token nul gerapporteerd?

Bepaalde functies in een product geven toegang tot het product. Hoewel het gebruik in gebruikte producten en gebruikersstatistieken wordt geteld, worden er geen tokens in rekening gebracht.

Hoe wordt elke tijdwaaier die ik selecteer gemeld?

Elk geselecteerd bereik telt het aantal dagen in de huidige maand en de maanden voorafgaand aan de huidige maand. Als u bijvoorbeeld de laatste 12 maanden selecteert op 9 december, omvat de rapportage 9 dagen plus de 11 maanden daarvoor. 

Wat gebeurt er als ik geen internetverbinding meer heb?

Als u Flex-tokens gebruikt, hebt u maximaal 24 uur toegang tot de producten nadat u zich voor het laatst hebt aangemeld en de verbinding met internet hebt verbroken. Na de periode van 24 uur, houden de producten op werkend. Als u een abonnement voor één gebruiker hebt, hebt u maximaal 30 dagen na de laatste aanmelding toegang tot de producten en kunt u de verbinding met internet verbreken. 

Wat betekent "Laatste verwerkte tijd" in gebruiksrapportage?  

Dit betekent dat de gebruiksrapportage is vernieuwd en gerapporteerd in het Autodesk-account op de laatst weergegeven datum en tijd in uw lokale tijdzone.

Waarom zie ik niet de correcte rapporteringsgegevens?

De rapportering van gegevens kan om de volgende redenen onnauwkeurig zijn:

  • Als u een abonnement neemt op een individueel product en een branchecollectie die hetzelfde product bevat en hetzelfde contract heeft.

  • Als meerdere gebruikers toegang hebben tot een product met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord. Zorg ervoor dat elke gebruiker in het Autodesk-account is toegewezen aan een product en meld u aan met zijn eigen e-mailadres en wachtwoord. 

Welke producten zijn beschikbaar voor rapportage over gebruik?


Hulp nodig?

Vertel ons over uw probleem en vind de beste ondersteuningsoptie.