In plaats van uw gebruikers één voor één aan producten toe te wijzen, kunt u met uw Autodesk Account gebruikers in groepen organiseren en iedereen in de groep toegang tot dezelfde producten toewijzen. Bovendien kunt u groepen maken die corresponderen met gespecialiseerde rollen. U kunt AutoCAD en Revit bijvoorbeeld toewijzen aan een groep met de naam Architects. U kunt ook Civil 3D en Navisworks Manage toewijzen aan een groep civiele ingenieurs.
Het is belangrijk om te weten dat in het Autodesk-account groepen verschillen van teams. Standaard hebt u automatisch één team in uw account waarmee al uw gebruikers en Autodesk-abonnementen vallen. U kunt groepen binnen een team maken. Als u extra teams hebt, worden die groepen niet gedeeld door de andere teams, zelfs als de groepen de zelfde gebruikers in verschillende teams hebben. Zie Teams beheren voor meer informatie over teams.
Opmerking: Groepen worden niet ondersteund in Classic-gebruikersbeheer. U kunt ook geen Autodesk Construction Cloud (ACC)- of ShotGrid-producten aan groepen toevoegen.
Voor elk van de volgende procedures meldt u zich eerst aan bij uw Autodesk-account op manage.autodesk.com.