Basisprincipes voor accountbeheer

Betalingsmethode wijzigen


Betalingsopties voor abonnementen met automatische verlenging zijn onder meer credit- en debitcards, financiering, betalen via factuur, PayPal of bankoverschrijving. In plaats daarvan kunt u huidige betalingsmethoden bewerken en een nieuwe methode toevoegen om te selecteren als de standaardbetalingsmethode of een abonnement annuleren


Een betalingsmethode toevoegen

Een betalingsmethode toevoegen aan de methoden die u al hebt:

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Ga naar Facturering en bestellingen > Betalingsmethoden.
  3. Klik op Betalingsmethode toevoegen.
  4. Selecteer een van deze betalingsmethoden (indien beschikbaar):
    • Creditcard of bankpas
    • PayPal
    • ACH
    • Financiering
  5. Voer de vereiste informatie in.
  6. Klik op Opslaan.

Opmerking: U kunt ook naar Facturering en bestellingen > Abonnementen en contracten gaan en een product selecteren om een betalingsmethode toe te voegen.

Een betalingsmethode bewerken

Informatie bewerken, zoals de vervaldatum, voor een huidige betaalmethode:

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Ga naar Facturering en bestellingen > Betalingsmethoden.
  3. Klik op een van uw betalingsmethoden op Bewerken.
  4. Voer de bijgewerkte informatie voor de betalingsmethode in.
  5. Klik op Opslaan.

Een betalingsmethode wijzigen

Een nieuwe betalingsmethode selecteren, zoals een nieuwe creditcard of bankpas:

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Ga naar Facturen en Bestellingen > Abonnementen en contracten.
  3. Selecteer een product om de details van uw abonnement weer te geven.
  4. Klik in het gedeelte Betalingen op Betalingsmethode wijzigen.
  5. Selecteer de nieuwe betalingsmethode.
  6. Klik op Opslaan.

Opmerking: U kunt ook naar Facturering en bestellingen > Abonnementen en contracten gaan om een product te selecteren.

Een betalingsmethode wijzigen voor abonnementen die niet bij Autodesk gekocht zijn

Als u uw abonnement bij een derde partij hebt aangeschaft:

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Ga naar Facturen en Bestellingen > Abonnementen en contracten.
  3. Selecteer een product om de details van uw abonnement weer te geven.
  4. Klik op Beheren om het scherm Uw bestelling opzoeken weer te geven.
  5. Geef uw bestelnummer en wachtwoord op.
    Tip: zie Verlenging wijzigen op basis van bestelnummer om uw bestelnummer te vinden.
  6. Klik op Abonnement met automatische verlenging beheren.
  7. Klik in het gedeelte Accountgegevens op Bewerken (onder uw factuuradres).
  8. Klik op Nieuwe betalingsmethode toevoegen en voer uw kaart- of rekeninggegevens in.
  9. Klik op Verzenden.
  10. Als u de nieuwe kaart wilt gebruiken als standaardbetalingsmethode, klikt u op Opslaan voor abonnement.

Problemen met betalen oplossen

  • Bijgewerkte betalingsmethode: als een betaling niet wordt goedgekeurd nadat u de betaalmethode hebt bijgewerkt, wacht u 24 uur zodat de wijziging van kracht is voordat u uw betaling opnieuw uitvoert.
  • Kaartnummer en vervaldatum: controleer of het nummer van de kaart en de vervaldatum die voor uw betalingsmethode zijn opgeslagen juist zijn. Als dit niet het geval is, wijzigt u uw betaalmethode en probeert u de betaling opnieuw uit te voeren.
  • Naam en factuuradres: controleer of de naam en het factuuradres die voor uw betalingsmethode zijn opgeslagen overeenkomen met de naam en het adres die zijn geregistreerd bij uw betalingsprovider.
  • Aanschaflimieten: sommige banken stellen een limiet in voor het bedrag dat u kunt uitgeven aan een individuele aankoop of op één dag. Zelfs als het geld beschikbaar is, kan uw bank de kosten niet toestaan.

Hulp nodig? Vraag het aan de Autodesk-assistent!

De assistent kan je helpen om antwoorden te krijgen of contact op te nemen met een medewerker.


Welk ondersteuningsniveau hebt u?

De verschillende abonnementen bieden verschillende categorieën ondersteuning. Kom erachter wat het ondersteuningsniveau voor uw abonnement is.

Ondersteuningsniveaus bekijken