Basisprincipes voor accountbeheer

Betalingsmethode wijzigen


Betalingsopties voor abonnementen met automatische verlenging zijn onder meer creditcard, PayPal of bankoverschrijving (ACH, BACS of SEPA). U kunt een bestaande betalingsmethode niet bewerken of verwijderen. In plaats daarvan kunt u, afhankelijk van de betalingsmethode, een nieuwe methode toevoegen en deze selecteren als de standaardbetalingsmethode, of het abonnement annuleren en opnieuw aanschaffen met de nieuwe methode.


De betalingsmethode wijzigen

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Selecteer bij Facturering en bestellingen > Abonnementen en overeenkomsten een product om de abonnementsdetails te openen.
  3. Klik in het gedeelte Betaling op Bewerken.
    Opmerking: Als er een knop Beheren wordt weergegeven, raadpleegt u de volgende procedure: Betalingsmethode wijzigen op basis van bestelnummer.
  4. Voer de nieuwe betalingsgegevens in en klik op Opslaan.

De betalingsmethode wijzigen op basis van het bestelnummer

  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Selecteer bij Facturering en bestellingen > Abonnementen en overeenkomsten een product om de abonnementsdetails te openen.
  3. Klik op Beheren om het scherm Uw bestelling opzoeken te openen.
  4. Geef uw bestelnummer en wachtwoord op. Zie Verlenging wijzigen op basis van bestelnummer voor meer informatie over het vinden van uw bestelnummer.
  5. Klik op Abonnement met automatische verlenging beheren.
  6. Klik in het gedeelte Accountgegevens op Bewerken onder uw factuuradres.
  7. Klik op Nieuwe betalingsmethode toevoegen en voer uw kaart- of rekeninggegevens in.
  8. Klik op Verzenden.
  9. Als u de nieuwe kaart wilt gebruiken als standaardbetalingsmethode, klikt u op Opslaan voor abonnement.

Problemen met betaling oplossen

Als er een fout optreedt tijdens het verwerken van een betaling in uw Autodesk-account, controleert u het volgende:

  • Het nummer van de kaart en de vervaldatum: om veiligheidsoverwegingen kunt u geen bestaande kaartgegevens bekijken of bewerken. Als u de verkeerde kaartgegevens hebt ingevoerd of als de kaart is verlopen, selecteert u Kaart toevoegen om de kaartgegevens opnieuw als een nieuwe betalingsmethode in te voeren. Controleer of het nummer van de kaart en de vervaldatum juist zijn.
  • Naam en factuuradres: controleer of de naam en het factuuradres overeenkomen met het adres dat is geregistreerd bij uw betalingsprovider.
  • Aanschaflimieten: sommige banken stellen een limiet in voor het bedrag dat u kunt uitgeven aan een individuele aankoop of op één dag. Zelfs als het geld beschikbaar is, kan uw bank de kosten niet toestaan. Als dat het geval is, bel dan uw bank. Vraag de bank om de aankoop goed te keuren of om informatie over hun beleid inzake online aankopen.

We staan voor u klaar

Raadpleeg onze bronnen om de productdocumentatie of artikelen over probleemoplossing te vinden die u nodig hebt om een probleem op te lossen. Als u er niet uitkomt, geeft uw abonnement u het recht om contact op te nemen met een ondersteuningsmedewerker.