Basisprincipes voor accountbeheer

Beveiligings- en privacyinstellingen


In uw profiel kunt u optioneel instellingen voor beveiliging en privacy aanpassen. Met tweestapsverificatie wordt een extra beveiligingslaag toegevoegd doordat er een code is vereist wanneer u zich aanmeldt bij een Autodesk-account. Dit omvat Autodesk-accounts, Autodesk-producten en meer. U kunt ook uw instellingen voor productprivacy bekijken en bijwerken.


Tweestapsverificatie

Gebruik een verificatie-app, zoals Duo Mobile of Google Authenticator, op uw mobiele apparaat om een code te genereren. Op dit moment kunnen beheerders niet van gebruikers vereisen dat ze tweestapsverificatie toevoegen, maar ze worden wel aangemoedigd dit te doen voor een betere beveiliging.

Tweestapsverificatie inschakelen

  1. Download een verificatie-app op uw mobiele apparaat.
  2. Meld u aan bij uw account op profile.autodesk.com/security.
  3. Klik onder Tweestapsverificatie op Instellen.
  4. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Aanmelden.
  5. Scan de QR-code met uw verificatie-app.
  6. Voer de code in die is gegenereerd met de verificatie-app en klik op Inschakelen. De volgende keer dat u zich aanmeldt, moet u naast uw e-mailadres en wachtwoord ook een code uit uw verificatie-app invoeren.

Tweestapsverificatie uitschakelen of aanpassen

  1. Meld u aan bij uw profiel.
  2. Klik in het gedeelte Beveiliging onder Tweestapsverificatie op Bewerken.
  3. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Aanmelden.
  4. Selecteer de optie Uitschakelen en klik op Volgende. Er wordt een pop-upvenster weergegeven waarin u om bevestiging wordt gevraagd.
  5. Klik op Uitschakelen.

Uw voorkeuren voor productgegevens voor desktopproducten beheren

Autodesk verzamelt gegevens voor analyses door middel van het gebruik van desktopproducten door individuele personen. Door deze gegevens te verzamelen via onze analyseprogramma’s, krijgt Autodesk meer inzicht in hoe u onze producten en services gebruikt. Door trends bij klanten te identificeren, kunnen we nieuwe functies plannen en bestaande functies optimaliseren, de kwaliteit en prestaties verbeteren en inzichten en andere informatie bieden die van belang kunnen zijn voor onze klanten. Ga voor meer informatie over dit programma naar het Autodesk-analyseprogramma (Engels).

 

U kunt uw instellingen voor productprivacy op elk moment bekijken en bijwerken. Voor de meeste desktopproducten uit 2023 en later kunt u uw instellingen eenmalig wijzigen en de wijziging is van toepassing op uw gehele Autodesk-account. Voor sommige versies uit 2022 en eerder kunnen wijzigingen in de instellingen voor de privacy van het product alleen van toepassing zijn op de desktopproducten die u op een specifiek apparaat gebruikt.

Voorkeuren beheren vanuit uw Autodesk-profiel

  1. Meld u aan bij uw profiel.
  2. Klik in het gedeelte Instellingen > Productprivacy op het pictogram Toevoegen + naast Desktopproducten om uw selecties te bekijken.
  3. Pas de selecties naar wens aan en klik op Opslaan om de wijzigingen te bevestigen.

Opmerking: We moeten bepaalde gebruiksgegevens verzamelen voor operationele doeleinden, dus de selectie voor Vereiste gegevensverzameling kan niet worden gewijzigd. We kunnen bijvoorbeeld gegevens nodig hebben om services of functies te leveren of om te identificeren of onze producten niet op geldige wijze worden gebruikt.

Voorkeuren beheren vanuit een desktopproduct

  1. Open een product.
  2. Ga naar het menu Accountinstellingen of Help (instellingenlocaties verschillen per product).
  3. Klik op Privacyinstellingen of Desktopanalyse.

Hebt u nog vragen? Neem contact op met privacy.questions@autodesk.com.


We staan voor u klaar

Raadpleeg onze bronnen om de productdocumentatie of artikelen over probleemoplossing te vinden die u nodig hebt om een probleem op te lossen. Als u er niet uitkomt, geeft uw abonnement u het recht om contact op te nemen met een ondersteuningsmedewerker.